Returer & öppet köp

Returer & öppet köp

Tack för att du har handlat på Roombyme.se! Vi hoppas du är nöjd med ditt köp, men vi hjälper dig om något blivit fel eller om du vill byta eller skicka tillbaka något du har beställt.

Vid ej uthämtat paket

Löser du inte ut ditt paket så kommer paketet automatiskt gå i retur till oss efter 14 dagar och du debiteras 350 kronor för att täcka frakt- och administrationsavgifter.
För tyngre eller skrymmande gods tillkommer även en kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du har valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift och
dröjsmålsränta. Ersättning av outlöst paket skickas genom faktura via Klarna.

Retur&öppet köp

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Öppet köp gäller endast om produkten returneras i originalförpackning med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas.
Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss inom 14 dagar efter att du mottagit dem. Du måste meddela att du ångrat ditt köp.
Meddelandet ska skickas till oss på info@roombyme.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Vid retur kan vi hjälpa er med returfraktsedel om så önskas. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.
Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager. Notera att vi inte står för kostnaden för returfrakt.
Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett returorsak.

Skickas till:

LM Logistik AB
Att: Roombyme
Strandvägen 2
52362 Vegby

Reklamation

Om någon vara är felaktig, trasig eller felexpedierad vid leverans vänligen kontakta vår kundtjänst via mail info@roombyme.se så snart som möjligt men senast inom tre dagar från att du mottagit din vara.
Bifoga en bild på din felaktiga vara samt en beskrivning av felet. Observera att du inte kan slänga varken trasig vara eller emballage innan vi har behandlat reklamationen klart.
Övriga reklamationer hanteras enligt konsumentköplagen.

Byte

Vill du byta din vara gör du det genom att returnera den enligt ovan och beställa en ny i webbshopen.
Öppet köp gäller ej vid rea. Vi krediterar dig via klarna så snart vi mottagit din vara.